Internet jest rozgrzany informacjami o Omnibusie i ewentualnych ograniczeniach w raportowaniu, rzeczywiście wprowadza to pewien chaos i trudność w ocenie co dalej, dla wielu firm obowiązek raportowy jest motywatorem do zajęcia się kwestią swojego łańcuch wartości.
Przecież nie o raport tutaj chodzi, jest sporo motywacji biznesowych oraz regulacji nakładających obowiązki czy ograniczenia w obszarach ESG.
❗ Z ocenami poczekajmy na ostateczne rozstrzygnięcia co do tej „korekty technicznej” (Robert Adamczyk dziękuję za to określenie). Nie wykluczone, że prawodawcy jeszcze nas zaskoczą. Sama mam nadziej, że w pewnym akresie zostanie to uproszczone.
🎯 Róbmy analizy podwójnej istotności, aby lepiej rozumieć ryzyka, szance oraz naszy wpływ i wykorzystujmy to w praktyce biznesowej, w pierwszej kolejności. W końcu taka jest idea tego dzialania a nie raport sam w sobie.
Raport to narzędzie, a nie cel.
🌏 Nikt nie odwołał zmian klimatu, ani problemów z przestrzeganiem praw człowieka.
🏆 Jest też BARDZO wiele firm na rynku, które wdrażają w praktyce odpowiedzialne działania, bo oczekują tego ich klienci, bo zmniejsza im to rotację pracowników, bo pozwala wejść na nowe ryzyki, bo redukuje koszty i mogłabym tak jeszcze długo.
⏳ Wiele osób z naszego środowiska odrobiło lekcje i świetnie się przygotowało , wielu też przespało czas kiedy można się edukować. Niestety w dyskusji bardziej widać tych nieprzygotowanych.
🍀 To tylko pokazuje, że jest jeszcze dużo do zrobienia, dlatego w ramach
Arete Learning Platform mamy dla Was kolejne szkole on-line dla audytorów wewnętrznych i osób od ryzyka i comliance, aby pomóc Wam we wspieraniu organizacji w transformacji na bardziej odpowiedzialną i konkurencyjną.
➡️ Link do szkolenia
Wspólnie z Ewa Sowinska Teresa Martyniuk oraz partnerami naszych studiów PKF Polska i BDO, zapraszamy biegłych rewidentów, osoby pracujące z wiodącymi biegłymi rewidentami, audytorów wewnętrznych, finansistów na studia podyplomowe ESG w praktyce dla audytorów, biegłych rewidentów i finansistów, po ogromną dawkę praktycznej wiedzy.
